۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۸:۴۸

مدیرکل هواشناسی گلستان:

گلستان بارانی و سرد می شود

گلستان بارانی و سرد می شود

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت سامانه بارشی در استان و ریزش برف در ارتفاعات خبرداد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با نفوذ امواج سامانه سیبری از عصر روز گذشته (یکشنبه) از عرض های شمالی سطح زمین شاهد ایجاد ناپایداری در سطح استان هستیم.

وی افزود: از پیامدهای این سامانه بارندگی به ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای، در نواحی مرتفع ریزش برف و پدیده مه غلیظ است و این سامانه روز سه شنبه استان را ترک می کند.

وی گفت: کاهش دید افقی، گاهی اختلال در تردد جاده های کوهستانی از مخاطرات این سامانه بوده و رانندگان باید در تردد جاده ای احتیاط کنند.

اطلاعیه آب و فاضلاب گلستان

آب و فاضلاب گلستان هم در خصوص برودت هوا و لزوم انجام تهمیدات لازم برای جلوگیری از ترکیدگی لوله ها اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف استان ضروری است مشترکان برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه زیر را انجام دهند.

با قرار دادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی می‌توان از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

مشترکان در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی اکیداً خودداری کنند.

در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه اطلاع‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تماس بگیرند تا گروه‌های عملیاتی در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

کد خبر 5089500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha